Zoek een familiebericht

Uitgebreid zoeken

FAQ

Hoe krijg ik een inlogcode voor het plaatsen van een familiebericht?
Contacteer uw begrafenisondernemer. Hij geeft u een gebruikersnaam en wachtwoord voor het plaatsen van een bericht.

Waarom kan ik mijn inlogcode en paswoord niet online aanvragen?
Familieberichten zijn gevoelige materie en vragen om bescherming. U kan uw begrafenisondernemer overigens ook per mail om een gebruikersnaam en wachtwoord vragen.

Waarom moet ik zoveel gegevens invullen, zoals geboorteplaats en dergelijke?
U bent niet verplicht om alles in te vullen. U mag de vakjes gewoon leeg laten. Deze gegevens helpen de zoekmachine wel om betere resultaten te bieden na een zoekopdracht.

Het familiebericht is al geplaatst en toch wil ik een wijziging aanbrengen. Hoe doe ik dat?
Contacteer uw begrafenisondernemer. Hij kan uw bericht nog wel wijzigen.

Er bestaan al verschillende websites voor rouwberichten, is deze nog wel nodig?
Deze website is van de uitvaartsector zelf en is in die zin dus uniek. Deze website is dan ook geen commercieel initiatief, maar wil juist een gratis alternatief bieden.

Van wie is deze website?
Deze website is een initiatief van Varu (Vlaamse Autonome Raad voor het Uitvaartwezen). Iedere begrafenisondernemer kan van deze website gebruik maken. Lidmaatschap van Varu is niet verplicht.

Hoe kan ik me als begrafenisondernemer registreren?
Stuur een e-mail naar info@familiebericht.be

Hoe kan ik misbruik melden?
Stuur een e-mail naar info@familiebericht.be